Jak usprawnić początkowy rozwój firmy.

0
403
Jak usprawnić początkowy rozwój firmy.

Jak zoptymalizować rozwój naszej firmy?

Każdy przedsiębiorca, który zaczyna poważnie rozwijać swój biznes, zatrudniać pierwszych pracowników i budować swoją markę, prędzej czy później spotyka się z zastojem. Klientów nie przybywa, liczba zleceń jest stała lub zaczyna spadać, a w głowie pojawiają się myśli „co robię nie tak”. Jeżeli prowadzisz swój własny biznes to z całą pewnością przynajmniej raz utknąłeś na pewnym etapie, lub właśnie w tej chwili borykasz się z taką sytuacją. Przyjrzyjmy się co można zrobić aby ruszyć z miejsca i stale nabierać prędkości oraz motywacji do dalszych działań.

Pracuj mniej!

Brzmi jak oksymoron. Mam pracować mniej a jednocześnie notować większe zyski i zdobywać kolejnych klientów? Dokładnie tak jest! Nie musisz wcale dokładać sobie pracy aby osiągać więcej. Sztuką prowadzenia biznesu jest pokora – uświadomienie sobie, że nie wszystko robię najlepiej samemu. Nie bój się przydzielać swoje zadania innym ludziom. Jeśli jednocześnie masz na głowie marketing, budowanie strony internetowej, w międzyczasie prowadzisz swoje profile na portalach społecznościowych, fanpage czy instagrama, do tego dokładasz sobie księgowość, bo przecież nie chcesz by ktoś zarządzał Twoimi finansami to popełniasz ogromny błąd. Nie tylko tracisz ogrom czasu w ciągu doby, ale także żadnego z tych zadań nie wykonujesz w pełni profesjonalnie. Tutaj doskonale sprawdza się powiedzenie „co jest do wszystkiego to jest do niczego”. Zamiast spędzać kilka godzin dziennie na portalach społecznościowych zatrudnij osobę która zrobi to za Ciebie, zyskasz przynajmniej 2 godziny na sprawy, na których się znasz, a gwarantuję Ci, że specjalista zrobi to znacznie lepiej i zwiększy Twoje zasięgi. To samo tyczy się zarówno specjalisty od IT który zbuduje profesjonalnie Twoją stronę internetową, jak i doradztwa podatkowego, finansowego, księgowości, marketingu jak i każdej innej sfery Twojego biznesu, w zależności czym zajmuje się Twoja firma. Oblicz sam, ile jesteś wstanie pracować wciągu jednej doby. 10,12 a może 14 godzin? A teraz zastanów się ile roboczogodzin wypracuje Twoja firma gdy spędzisz nad nią 6 godzin, jednocześnie zatrudniając 3 dodatkowe osoby na 8 godzin pracy. Ponad dwukrotna ilość roboczogodzin, plus większy profesjonalizm i doświadczenie w każdym z powierzonych zadań realnie przełoży się na Twoje zyski.

Buduj kontakty!

Nie bój się wyjść do ludzi. Wiele osób na początkowych etapach prowadzenia swojej firmy poświęca im 100% swojego czasu. Wieczorem pada zmęczony, nie ma siły spotkać się ze znajomymi, wyjść na miasto, najchętniej od razu położyłby się spać, a jeszcze męczą myśli o obowiązkach czekających na nas jutro. Kolejny ogromny błąd, którego wpływ nie jest tak prosty do obliczenia. Wielu ludziom sukcesu zarzuca się, że mieli zwyczajnie szczęście. Trafiła się okazja, ktoś im podsunął pomysł lub zaproponował współpracę. Należy się zastanowić czy siedząc w domu nad stertą dokumentów czy patrząc w telefon czekając na telefon od nowego klienta masz szanse „mieć szczęście”? Oczywistym jest, że nie często w tanim pubie spotkasz biznesmana, który zaproponuje Ci współpracę i podsunie setki nowych klientów, jednak to nie znaczy, że takie sytuacje się nie zdarzają. Wychodź do ludzi, buduj kontakty, poznawaj nowe osoby i nie oceniaj tych osób po tym czym się zajmują. Też kiedyś zaczynałeś od prostych prac, prawdopodobnie jako kelner, barman, dostawca czy kasjer. Wiele osób tak zaczyna i nie ma w tym nic złego, ale pewna część tych osób kiedyś zbuduje swój własny biznes i bardzo możliwe, że będą potrzebować usług firmy takiej jak Twoja. Nie skreślaj ich, może za kilka lat przypomną sobie czym się zajmowałeś i w pierwszej kolejności zadzwonią do Ciebie, zanim zaczną szukać u obcych. To działa też w drugą stronę. Wszędzie gdzie będziesz możesz spotkać osoby, które Twój obecny problem mają już dawno za sobą. Siedząc i zastanawiając się co robisz niewłaściwie, nigdy nie spotkasz tych osób, rozwiązanie nie spadnie Ci z nieba, a z pewnością nie jeden doświadczony przedsiębiorca może podsunąć Ci dziesiątki pomysłów co możesz zrobić a także opowiedzieć jak on uporał się z konkretnym problemem. Bądź otwarty na innych niezależnie od ich pozycji.

Podobnie jak gospodarka jest systemem naczyń połączonych, tak samo my jako ludzie budujemy pewnego rodzaju sieć. Musimy zaakceptować fakt, że nie jesteśmy we wszystkim najlepsi a reszta to tylko statyści. Najcenniejszym „towarem” w Twojej firmie są ludzie. Nie tylko Twoi klienci, którzy Ci płacą, ale również Twoi pracownicy, osoby spoza firmy, którym zlecasz zadania, a także każdy Twój znajomy, przyjaciel, czy rodzina. Pamiętaj, że nawet najmniej rozumiejąca Twój biznes osoba może podsunąć Ci genialne rozwiązanie, dzięki któremu obroty Twojej firmy znacznie wzrosną. Miej zawsze z tyłu głowy, że są to ludzie tacy jak Ty, też myślą samodzielnie, łączą fakty i analizują wydarzenia, rynek, trendy. Dopuść ich do siebie a odczujesz ogromną różnicę, a przy okazji oderwiesz się od pracy co pozytywnie wpłynie na Twoją kreatywność