Cyfrowa strategia marketingowa jest ważną częścią ogólnej mieszanki marketingowej firmy, niezależnie od jej wielkości i tego, czy robi interesy online, czy nie. Mały marketing biznesowy dla lokalnej firmy może obejmować wiele metod reklamy lokalnej offline, ale musi również zawierać zdrową część cyfrowych strategii marketingowych w celu maksymalizacji sprzedaży w dzisiejszej gospodarce. Mała firma, która robi większość lub wszystkie swoje interesy online musi przyjąć cyfrową strategię marketingową, która pomaga użytkownikom online zobaczyć.
Strona internetowa
Zanim zaczniesz marnować zasoby próbując zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej, upewnij się, że Twoja strona jest w stanie przekształcić odwiedzających w klientów. Innymi słowy, odwiedzający muszą łatwo zrozumieć, co oferuje Twoja firma, dlaczego powinni wybrać właśnie Ciebie, jak się z Tobą skontaktować i jak się zapisać lub kupić Twój produkt. Aby uzyskać pomocne i praktyczne wskazówki dotyczące ulepszenia Twojej strony internetowej, sprawdź ConversionXL.
SEO i PPC
Search Engine Optimization (SEO) jest zestawem taktyk mających na celu zapewnienie Ci lepszej pozycji w wyszukiwarkach – innymi słowy, dostanie się na pierwszą stronę Google.
Pay-Per-Click jest doskonałym narzędziem marketingu online dla małych firm. Dzięki narzędziom targetowania i budżetowania, możesz upewnić się, że właściwi ludzie widzą Twoje reklamy w odpowiednim czasie. Najczęściej używaną platformą PPC jest Google Adwords, a Przewodnik dla początkujących po płatnej reklamie autorstwa Rise Interactive jest świetnym źródłem informacji dla początkujących.
Media społecznościowe
Podczas gdy Facebook i Twitter to bardzo różne platformy z różnymi odbiorcami, porady dotyczące rozpoczęcia działalności są podobne dla obu. Aby odnieść sukces, upewnij się, że nawiązujesz kontakt z odpowiednimi osobami, dzielisz się dobrymi treściami, angażujesz odbiorców, monitorujesz wzmianki o swojej firmie/marce i szybko na nie odpowiadasz.
Analityka
Bez analityki, Twoje wysiłki marketingowe online będą grą w zgadywanki. Google Analytics to darmowe narzędzie, które pokaże Ci, jakie źródła przynoszą Ci ruch w sieci, jakie strony najczęściej przeglądają Twoi użytkownicy, jak Twoje kampanie radzą sobie w czasie i nie tylko. Dzięki analityce możesz wyznaczyć wymierne cele i zadania dla inicjatyw marketingowych online Twojej małej firmy; w zamian, te dane pomogą Ci skupić czas i pieniądze na właściwych źródłach, kampaniach i słowach kluczowych.
Marketing treści
Strategia ta koncentruje się na dostarczaniu potencjalnym klientom informacji na temat produktu lub usługi, jak również informacji w ogóle. Każdy stara się sprzedawać, ale ci, którzy potrafią informować, mają większe szanse na uzyskanie sprzedaży. Ludzie przypisują firmie pewien poziom ekspertyzy, a to wzbudza zaufanie konsumentów. W przeszłości, content marketing był często realizowany poprzez drukowane broszury i przewodniki. Dziś jednak strategia ta opiera się na dostarczaniu wartościowych, istotnych artykułów i informacji na stronie internetowej firmy, które doradzają i przyciągają potencjalnych klientów, a także służą jako wezwanie do działania.